Cu brandu’ pe ulitele Brasovului

i3vasov Zilele astea, la Tirgul International de Turism de la Berlin este prezentata o intiativa a Agentiei pentru Dezvoltare Durabila a Judetului Brasov si Consiliului Judetean Brasov privind un brand turistic al judetului. Este vorba de un logo sustinut de un slogan: „Brasov – BE.LIVE IT„. Ideea in sine este benefica. Brasovul are nevoie de o identitate bine reliefata, pe masura orgoliului, a potentialului turistic si cultural al locurilor. Brasovul poate si trebuie sa cistige din turism. Iar pentru toate astea „branduirea este un pas mai mult decit necesar care trebuia facut de mult. Dar… Mi-e teama, si sunt din nou dezamagit, ca noul brand al judetului Brasov s-a nascut cu un… ADN defect! Ca si in povestea brandului de tara (cautat pe coclauri de ani de zile) si la Brasov se banuiesc deja jocuri de interese politice, compromisuri, lipsa unei dezbateri publice si a comunicarii, partizanate pe bani publici. Iar de aici si pina la suspiciunile privind o strategie nepusa la punct si pina la un produs facut parca pe genunchi, la comanda, in graba nu a fost decit un singur pas. Cum era de asteptat brandul brasovean a nascut o adevarata… sezatoare in blogosfera si nu numai printre cei interesati de fenomen. Chiar si „creatorii lucrarii s-au lansat in raspunsuri si explicatii. Sunt zeci de pagini de blog care incearca lamureasca subiectul. Toate pot fi citite asemeni unei captivante telenovele. Impresia, aproape unanima, este aceea ca vorbim despre un esec. Ma alatur, din pacate, taberei celor ce sustin asta. Si spun asta cu o oarecare gravitate fiindca vorbim, totusi, de un subiect important, asa cum spuneam: identitatea Brasovului. Miza e foarte mare si nu poate fi tratata cu usuratate, asa cum a fost proiectat si construit acest brand. As putea aduce suficiente argumente cu trimitere la branding, dar nu o fac fiindca, iata, se gasesc destui altii sa o faca, ba chiar sunt agentii specializate in tara asta care, pot da un verdict… doct pe acest subiect. Nu consider ca aici este locul si timpul pentru o dizertatie „legata la sireturi, stiintifica adica. Zic doar ca acest logo al Brasovului mie nu-mi spune nimic, nu ma reprezinta, si cred ca pentru un strain de Tara Birsei nu este mai mult decit un soi de inceput de „grafitti greu de citit. Sloganul, si el, este greu de tradus. Nimic din aceasta insailare nu ma trimite cu gindul la valorile, la istoria, la natura, la blazonul Brasovului. Poate asa ceva ar merge prin solarul Hawaii, sustinut de un Aloha, dar nu la Brasov unde, eventual, salutam cu… Servus! Sunt, desigur, si sustinatori, bineinteles… dezinteresati ai proiectului care, cunosc, poate, mai bine greaua munca, marile eforturi de creatie ale acestei lucrari si, cum e normal, le respectam, asa cum se cade, opinia… Dincolo de subiectivul meu gust as mai avea citeva intrebari: 1. Pe baza carui sondaj sau studiu s-a realizat acest brand? 2. A existat un concurs pentru selectia agentiei de branding? Din cite variante propuse la acel concurs a fost aleasa tema cistigatoare? Care a fost strategia de lansare a brandului in conditiile in care in Brasov nimic, in afara unor stiri din presa, nu aminteste de existenta acestui brand? De ce nici macar site-urile initiatorilor proiectului (Consiliul judetean si ADDJB) nu folosesc sau nu ilustreaza acest brand? De ce nici macar agentiile de turism din Brasov nu afiseaza acest brand? Asta chiar de ar fi sa zicem ca el este destinat cu precadere strainilor! De ce nu exista un site cu numele acestui brand, mai mult chiar, numele lui este rezervat si folosit „la misto de un contestatar al brandului?! De ce acest acest brand nu a fost indexat pe google? De ce, daca Brasovul se prezinta la un nivel atit de inalt la Tirgul de la Berlin, el nu poate fi gasit pe site-ul oficial al tirgului (ca sa nu mai vorbesc de chiar site-ul Ministerului Turismului din Romania, aflat in… constructie!)? De ce (intrebare retorica, din ratiuni politice!) atunci cind vorbim de brandul turistic al Brasovului municipalitatea nu participa, cum ar fi absolut firesc, la proiect?! Cat a costat realizarea acestui brand, fiindca vorbim de bani publici, totusi? Cum este posibil ca insasi realizatorii brandului vorbesc despre un compromis in demersul lor! Cred ca este limpede pentru toata lumea ca „Brasov – BE.LIVE IT a avut, iata, o nastere cu forcepsul (sau prin cezariana?!) :) si nu as crede ca va supravietui mai mult decit actualului ciclu electoral, nici macar ca marca inregistrata!… Trist, as zice, daca nu ar fi de-a dreptul jenant pentru Brasov si ambitiile lui. Ar fi meritat mai mult. E evident acum ca palaria asta cu brandul ii este prea mare, dragului nostru Brasov. Dar, cum salutam ideea, cine stie, poate la a doua, a treia, a saptea incercare o sa si iasa! :) PS – Muzica, in ton, bineinteles cu un brasovean, adica Alexandru Andries! Evalueaza: Partajeaza asta: Tweet Partajare pe Tumblr Mai mult Pinterest Google+ Email http://io-flavius.livejournal. Listare Buzunar Daca ti-a placut: Apreciaza Incarcare... Similare

Share:

0 comentarii